Experienta mea Work&Travel

 

Imi amintesc ca acum un an, cam prin aceeasi perioada ma gandeam cum ar fi sa imi petrec vara in America. Doar simplul gand ma facea sa zambesc larg si sa-mi doresc ca timpul sa treaca mai repede.

Incepusem sa caut agentii pe net, grupuri pe facebook, poze, marturii…

Pana mi-am facut curaj si am trimit emailuri la cateva agentii de W&T, printre care si GTS, agentia cu care am plecat.

Desi o sa vi se para un process greoi si complicat, o sa va dati seama ca sunt doar cateva formulare, documente de scanat  si mailuri trimise. Nimic ce nu poate fi facut in cateva ore.

  • Agentia Go to Sua (GTS)

Logo_GTS_GoToSUA.png

Am citit cateva povesti triste in care unele compani nu au fost serioase si nu au oferit ajutorul necesar studentilor. La mine, nu a fost cazul. Cei de la GTS au raspuns promt la toate mailuile si nu au lasat intrebari fara raspuns. II recomand 100%.

  • Biletul de avion

2f162b2012a2e7cd7579d6bce1735f61--holiday-wishes-a-holiday.jpg

Iti poti cumpara biletul de avion prin ajutorul companiei la un pret de aproximativ 700-800$. Au o oferta destul de buna avand in vedere ca poti lua 2 bagaje mari de cala cu tine si ofera o mini-excursie in orasul unde ai escala, pentru cateva ore.

Eu am preferat sa imi cumpar singura biletul de avion cu un singur bagaj de cala si am platit in jur de 530$ dus intors.

Am zburat Copenhaga-San Francisco iar la intoarcere JFK-Copenhaga.

Un bagaj de cala + unul de mana a fost indeajuns, chiar mi-am luat prea multe haine la mine pe care nu le-am purtat deloc pentru ca mi-am cumparat foarte multe din State. Au niste outleturi geniale.

  • Job-ul

Initial trebuia sa lucrez la Yosamite in California, o rezervatie naturala absolut superba. Natura, munti, brazi, lacuri. Pentru un iubitor de munte este locul perfect. Jobul este de waiter platit cu 10,5$/ora. Aproximativ 40 ore/ saptamana, iar cazarea era undeva la 40$/saptamana, intr-un cort f mare, incalzit si care arata destul de decent.

yosemite-merced.jpg

Cu cateva saptamani inainte sa plec am primit un mail care spunea ca cei de la Yosamite s-au razgandit si ca agentia W&T impreuna cu CIEE imi vor cauta un alt job in zona California, din moment ce deja imi cumparasem biletul de avion.

Maaare surpriza, peste o saptamana, am primit mail de la Legoland California!

Cred ca a fost cea mai buna veste pe care o puteam primi. Plata era la fel, 10,5$/ora, 8 ore/zi , 5 zile pe saptamana, sofer personal iar cazarea 200$/saptamana… OUCH!

Am acceptat oferta iar peste doua saptamani am zburat spre San Francisco!

Cazarea a fost perfecta, o casa din Vista, CA, cu barbeque, piscina si 2 palmieri in curte. Pe timpul verii au venit de cateva ori persoane care au intretinut piscina, angajate probabil de landlord.

La Legoland am fost angajata ca fotograf si nu mi s-a parut un job greu deloc. Poate doar ca era f cald afara iar eu trebuia sa stau in picioare cu o camera imensa in brate. Dar in rest, oamenii au fost f draguti, nu mi-a vorbit nimeni urat sau de sus, din contra, erau simpatici, glumeti si aveau un vibe pozitiv. Doar era un parc de distractie ! 🙂

Pana la urma, cazarea a fost injumatatita la 100$/saptamana, chiar din prima saptamana.

Un mic pont, cei de la Legoland angajeaza J1 in fiecare vara! Daca sunteti interesati, va pot da un email celor de la HR. Doar lasati-mi un comentariu! ( si like haha jk)

  • Travel

Avand in vedere ca am lucrat in California, am vizitat Los Angeles, San Diego si San Francisco, plus multe orasele din apropiere. Am vorbit cu angajatorii sa pot pleca 4 zile in Las Vegas si nu au fost probleme.

La finalul verii, am zburat din San Diego catre Washington, apoi spre Altantic City si in final, NYC.

Orasele must-see, in opinia mea, sunt Vegas si NYC. Mai mult decat ma puteam astepta. San Fran si LA au fost dragute dar f murdare si overrated. Washington trebuie vizitat pentru istorie, dar cam atat, in rest e un pic boring. San Diego e micut iar Atlantic City nu il recomand.

Cel mai consacrat oras este New York. Are un vibe extrem de pozitiv, te simti de parca chiar ai putea sa faci si sa ajungi orice iti doresti. Nu o sa uit niciodata feelingul cand am ajuns in Times Square.

  • CIEE

Ciee este compania de W&T stabilita in America care va ajuta cu orice aveti nevoie, deci nu ezitati sa le cereti ajutorul. Office-ul lor este pe East Coast asa ca aveti grija la fusul orar, sa luati in considerare si acest lucru cand doriti sa-i contactati.

Vor trebui sunati si instiintati imediat cand ajungeti in America iar o data pe luna va vor trimite prin email un survey in care va trebui voi sa spuneti cum va simtiti la momentul actual, daca sunt multumiti cu jobul, chiria etc.

Daca aveti accidente fizice, (cum mi-am spart eu capul, oops), la fel, va trebui sa-i instiintati imediat si sa le oferiti toate detaliile necesare.

  •  Opinia mea personala

Pentru mine a fost o experienta minunata, one of a kind. Mi-a placut la nebunie tot, de la strazi la magazine la oameni, plaje, orase.

Mi-a placut mult si sa lucrez, mergeam de placere, in ultima zi de munca imi amintesc ca am ajuns acasa si am plans :))

Toata lumea e super friendly si nu am avut nicio experienta cu un american din ala arogant si know-it-all, dupa cum ma asteptam.

Am avut emotii un pic cu accentul, sa nu se uite lumea urat la mine, dar au fost super simpatici. Incercau sa ghiceasca de unde sunt si ziceau ca vorbesc ca o frantuzoaica, italianca sau chiar rusoaica :)). Pretty close.

Nu m-am concentrat deloc pe stransul banilor si am venit cu putin acasa ( 500$) dar pot spune ca am vazut tot ce mi-am dorit, am mancat numai in oras, mi-am cumparat haine si m-am ingrasat 4KG, cu care ma cam lupt acum :)) Cand esti miniona se vad si 2 KG in plus…

Pentru mine, vara aceasta a fost cea mai frumoasa. Sper sa aveti si voi o experienta pe masura si sa va bucurati de fiecare moment. Daca aveti intrebari, va astept in comentarii sau mesaj privat!

Despre fiecare oras am scris in urmatoarele posturi:

New York

Los Angeles

First day in America | San Francisco

To-Do list for USA UPDATED 

+ Colectia mea de suflet, pozele Polaroid din America

23634345_10214732718890668_142877078_o

Leave a comment